Za největší úspěch považuje hotovou trať z Liberce do Tanvaldu a dál k česko-polské hranici. Ta byla zároveň letos největším projektem. Podle informací Správy železniční a dopravní cesty se na ní do modernizací a oprav investovalo téměř 1,377 miliardy korun.
Rekonstrukce Harrachovského tunelu na trati Liberec - Harrachov stála 108,3 milionu korun. Díky ní zase odpadne problém s prosakováním vody do tunelu. Tvořila nebezpečné rampouchy, které zasahovaly do průjezdního profilu a musely se osekávat.
Kvůli tomuto nebezpečí musel vlak přibrzdit na deset kilometrů v hodině. Teď zrychlí. Oprava zlepšila i železniční svršek v přilehlých úsecích.
Nově je dálkově řízena stanice Velké Hamry na trati Tanvald - Železný Brod. Zároveň prošla kompletní rekonstrukcí. Investice se vyšplhaly na 68,4 milionu korun.
Téměř 29 milionů investovala Správa železniční dopravní cesty do zřízení výhybny v Harrachově. Umožní křižování vlaků a přímé spojení mezi Českem a Polskem.
Rekonstrukce českolipského nádraží spolyká miliardu
Přes miliardu stály opravy úseku trati z Liberce na Hradec Králové.
„Odhaduji, že se na ni třicet let nesáhlo, trať byla ve velmi špatném stavu. Na náš popud došlo třeba i k úpravám mostu v Hodkovicích, kudy nemohla jezdit nákladní auta,“ řekl radní Mastník.
Před čtrnácti dny začala rozsáhlá rekonstrukce železniční stanice v České Lípě. Skončí v polovině roku 2017 a spolyká miliardu korun.
Během modernizace vznikne nový podchod, který spojí dvě části města rozpůlené nádražím. Zkrátí cestu z centra na nádraží, lidé se také dostanou lépe do práce v průmyslové zóně. U východu z podchodu vyroste také nová výpravní budova.